Lägenhetsunderhåll – Tillval

Höj standarden i din lägenhet med tillval

Du har möjlighet att göra tillval för att höja standarden på din lägenhet. Installerade tillval räknas som en höjning av lägenhetens standard och det innebär också en hyreshöjning. Reparation och underhåll av installerade tillval utförs sedan av AB Bostäder. Installerade tillval följer alltid med lägenheten och kan inte väljas bort. AB Bostäder kontrollerar och godkänner att beställda tillval kan genomföras.

Beställning av Tillval

Nedan ser du en prislista med hur mycket olika tillval höjer din månadshyra. Du hittar formulär för beställning längre ned på sidan.

TillvalHyreshöjning (riktpriser)Engångskostnad
Diskmaskin105 kr/mån544 kr
Duschhörn74 kr/mån379 kr
Tvättmaskin106 kr/mån548 kr
Torktumlare90 kr/mån468 kr
Förinstallation för diskmaskin44 kr/mån221 kr
Förinstallation för tvättmaskin/torktumlare45 kr/mån228 kr
Markis upp till 2,5 m bred65 kr/mån400 kr
Markis 2,5 - 4 m bred165 kr/mån400 kr
Markissida (vindskydd)23 kr/sida/mån400 kr
Altangolv10 kr/m²/mån400 kr
Altantak inkl staket22 kr/m²/mån400 kr
Skärmvägg22 kr/lm/mån400 kr
Staket10 kr/lm/mån400 kr

Förinstallation innebär indragning av el, vatten eller avlopp. Kostnaden tillkommer om godkänd förinstallation saknas vid tillval av diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare eller om du vill installera din egen maskin.

För att beställa

Fyll i din tillvalsbeställning här och skicka in.

När vi fått din beställning kontaktar vi dig för att kontrollera och godkänna att åtgärderna kan genomföras. Priserna för hyreshöjningen måste sedan förhandlas med Hyresgästföreningen och du får efter det skriva på en tillvalsbeställning med fastställd hyreshöjning och engångskostnader.

Engångskostnaden debiteras på faktura direkt när tillvalen är installerade och hyran höjs till nästa hyresavi.

Vid flera val utgår den högsta Engångskostnaden per beställningstillfälle.

Frågor gällande tillval besvaras av Anders Krantz, 0510-770812 eller anders.krantz@lidkoping.se.

Sidan uppdaterad 2023-07-06